Saturday, April 12, 2014

RAMUAN TAUFIQ-UBAT BUASIR




CARA MAKAN RAMUAN TAUFIQ


1 kotak Ramuan Taufiq – 30 Kapsul
1 kali makan – 2 kapsul
Sehari makan 2 kali (pagi dan malam)



HARGA RAMUAN TAUFIQ

1 Kotak – RM78
2 Kotak – RM140
3 Kotak – RM200



Buasir boleh dibahagikan kepada 2 jenis Buasir iaitu Buasir Dalaman dan Buasir Luaran.

Buasir dalaman adalah buasir yang berlaku di dalam saluran penghadaman iaitu rektum. Biasanya ia tidak berasa sakit dan gatal. Tetapi, apabila najis keluar, ia akan bergesel dan akan menyebabkan pendarahan. Penghidap buasir ini biasanya akan merasa ketumbuhan atau benda timbul terutama ketika membuang air besar. Jika dibiarkan, ia akan terkeluar dan buasir dalaman juga memerlukan rawatan buasir.
Buasir Luaran adalah buasir yang berlaku di luar dan biasanya ia akan menyebabkan rasa pedih, sakit dan gatal. Ia memerlukan rawatan buasir dan jika dibiarkan, ia akan menjadi semakin teruk sehingga terasa amat sakit dan tidak selesa.





Ramuan Taufiq adalah ramuan kesihatan tradisi daripada 100% herba, yang kini diwarisi oleh Haji Abdul Kadir bin Che Ali, dari Tanah Merah, Kelantan.


Ramuan Taufiq mempunyai kesan sangat cepat kerana ia bergerak dengan pantas melalui aliran darah ke kawasan bengkak dan mengurangkan pembentukan tisu-tisu BUASIR sehingga ia benar-benar mengecut. Insya Allah kesan yang paling segera boleh dilihat dalam masa 5 ke 7 hari.

Setiap kotak mengandungi 30 kapsul.


Ramuan Taufiq diperakui selamat digunakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (MAL10043722TC). Ia juga selamat diambil oleh ibu mengandung dan menyusu. Tiada kesan sampingan dan amat disyorkan oleh doktor perubatan.







Ramuan utama dalam Ramuan Taufiq adalah berasaskan kepada 4 kandungan herba utama berikut :
  • Andrographis paniculata, atau hempedu bumi
  • Rhizome curcuma longa, atau kunyit
  • Orthosiphon aristatus, atau misai kucing
  • Semen foeniculum vulgare, atau jintan manis

Penawar Buasir 7
SOALAN: Apakah ada pantang semasa makan Ramuan Taufiq ini?
JAWAPAN: Tiada pantang semasa makan Ramuan Taufiq ini dan hanya jaga pemakanan untuk Buasir supaya proses penyembuhan Buasir lebih cepat.
SOALAN: Bolehkah Ramuan Taufiq dimakan bersama dengan ubatan lain?
JAWAPAN: Ya, Ramuan Taufiq ini boleh dimakan dengan ubatan lain, herba atau jamu lain. Sebaiknya, cuba jarakkan sedikit masa lebih kurang 30 minit sebelum mengambil ubatan lain.
SOALAN: Bolehkah Ramuan Taufiq ini dimakan oleh perempuan mengandung?
JAWAPAN: Ya, Ramuan Taufiq boleh dimakan oleh perempuan mengandung. Hanya perempuan mengandung kurang dari 3 bulan sahaja tidak boleh makan Ramuan Taufiq ini.
SOALAN: Berapa lamakah dapat rasakan perubahan terhadap Buasir apabila makan Ramuan Taufiq ini?
JAWAPAN: Biasanya, perubahan dapat dirasakan hanya dalam 1 kotak Ramuan Taufiq sahaja dan biasanya dalam 3 kotak Ramuan Taufiq ini, buasir sudah sembuh atau hampir sembuh. Jadi, kami sarankan anda dapatkan Ramuan Taufiq ini 3 kotak. Walau bagaimanapun, tempoh sembuh buasir ini berbeza setiap orang disebabkan faktor tahap Buasir, berapa lama dah hidapi Buasir ini dan tahap diri masing-masing.
SOALAN: Adakah saya boleh mengambil Ramuan Taufiq ini lebih dari yang ditetapkan?
JAWAPAN: Anda tidak digalakkan mengambil Ramuan Taufiq ini lebih dari yang ditetapkan kerana aturan makan Ramuan Taufiq ini sudah cukup apa yang diperlukan oleh setiap orang.













No comments:

Post a Comment