Thursday, February 06, 2014

TABITA - NEW PACKAGING



Tabita Skincare ( New Packaging)
Tabita Exclusive 
 
HARGA : RM255.00 - SM
RM 250.00 - SS
FREE POS

Tabita New Packaging. Pengasas Tabita, Ibu Desi dah keluarkan new packaging untuk Tabita. satu langkah untuk banteras segala produk TIRUAN ...


~ EXCLUSIVE PACK -TAHAN 3~4 BULAN, BERGANTUNG PD KEKERAPAN PENGGUNAAN  


 Setiap set mengandungi :
1. FACIAL SOAP (+- 100ml)
2. SMOOTH LOTION/TONER (+- 100ml)
3. DAYLY CREAM (exclusive 40g)
4. NIGHTLY CREAM (exclusive 40g)



TABITA skincare adalah produk kecantikan yang dapat mengatasi berbagai problem kulit yang anda alami, seperti:
 

  • Menghilangkan Jerawat
  • Menyamarkan dan menghilangkan flek-flek di wajah
  • Pigmentasi atau warna kulit tidak rata
  • Menghilangkan Noda bekas jerawat
  • Memutihkan Kulit
  • Memberbaiki Kulit Kusam


 

Selain itu, TABITA juga dapat berfungsi untuk:

  • Mencerahkan warna kulit
  • Meremajakan Kulit
  • Mengencangkan kulit, sehingga anda terlihat lebih muda.


 

TABITA skincare sangat aman digunakan, karena tidak mengandung bahan-bahan berbahaya seperti mercury dan hydroquinon yang saat ini marak digunakan oleh produk-produk kecantikan. Zat berbahaya ini dapat menyebabkan ketergantungan bahkan penyakit kanker. Sedangkan TABITA skincare dirancang sedemikian rupa menggunakan bahan-bahan alami yang membuat kulit kita cantik alami pula.

TABITA skincare menggunakan ekstrak pepaya sebagai bahan utamanya, ekstrak pepaya sudah sangat dikenal berkhasiat untuk mencerahkan kulit dan mengatasi pigmentasi serta menstabilkan kondisi kulit (yang berminyak jd normal, yang kering jadi normal) sehingga membuat produk TABITA skincare cocok untuk semua jenis kulit dan semua masalah kulit. Selain ekstrak pepaya,TABITAskincare juga mengandung vitamin A, C, dan E. Vitamin A dapat membantu untuk mengeringkan jerawat dan membuatnya enggan muncul lagi. Vitamin C sanngat berguna untuk mencerahkan warna kulit secara alami, sehingga warna kulit tidak putih pucat tetapi putih merona dengan sentuhan pink segar merona di pipi anda sehingga kecantikan anda terlihat alami, tidak seperti menggunakan obat-obatan kulit lainnya dan tentunya tidak membuat ketergantungan.


FACIAL SOAP

Facial Soap ini berfungsi untuk membersihkan kulit anda dari kotoran-kotoran yang menempel. Facial Soap ini mengandung ekstrak pepaya sehingga anda akan merasa kulit anda lebih cerah dari waktu ke waktu. Apabila disimpan di tempat yang bersuhu dingin, facial soap ini akan terdapat banyak serabut-serabut, terlihat seperti potongan-potongan atau gumpalan-gumpalan pepaya. Hal ini disebabkan oleh sabun yang dibuat dengan alami. Apabila terjadi penggumpalan seperti ini, anda dapat merendam sabun ini di gelas yang berisi air panas atau hangat beberapa menit, lalu sabun akan kembali mencair.


SMOOTH LOTION

Smooth Lotion berfungsi sebagai pembersih lanjutan bagi kulit anda. Setelah kotoran-kotoran yang terdapat pada permukaan kulit anda diangkat oleh facial soap, smooth lotion membersihkan kotoran-kotoran yang sudah mengendap sekian lama di permukaan kulit anda, namun karena telah mengendap sekian lama, kotoran ini menjadi sulit untuk diangkat. Dengan menggunakan smooth lotion, kotoran-kotoran tersebut dapat terangkat, sehingga kulit wajah anda akan terlihat lebih cerah. Selain itu, apabila kulit anda berjerawat, smooth lotion juga membantu mengeringkan jerawat pada kulit anda.


DAILY CREAM

Daily cream berfungsi sebagai sunblock SPF 30 yang dapat menjaga kulit anda dari sengatan matahari yang dapat merusak kulit anda. Selain itu daily cream juga berfungsi untuk menangkal radikal bebas yang juga dapat merusak kulit anda. Seperti yang telah diketahui, sengatan sinar UV, radikal bebas dapat menyebabkan pigmentasi pada kulit (flek-flek dan warna kulit tidak merata) serta warna kulit menjadi kusam.


NIGHTLY CREAM

Nightly cream adalah langkah terpenting dalam perawatan dengan TABITA skincare. Nightly cream mengandung ekstrak pepaya, vitamin A, vitamin C dan vitamin E serta benzoyl. Vitamin A sangat ampuh untuk membantu mengeringkan jerawat pada kulit dan menstabilkan kondisi kulit. Vitamin C dapat mencerahkan kulit da membuat kulit putih merona. Vitamin E dapat menghaluskan kulit dan meremajakan kulit. Benzoyl adalah kandungan yang sangat ramah lingkungan dan dapat mengeringkan jerawat sampai ke lapisan kulit terdalam, memperbaiki struktur bagian dalam kulit, menstabilkan jaringan lemak yang menyebabkan timbulnya jerawat, sehingga jerawat enggan muncul lagi.


IKUTI CARA PEMAKAIAN YG BETUL UTK MEMPEROLEHI HASIL YANG MAKSIMA...
CARA-CARANYA (untuk pengguna baru tabita) :-


Bulan Pertama :-
Pagi :-

1)Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas.
2) Sapukan dengan Smooth Lotion yang sudah di tuang diatas kapas

    tipis kira-kira 2-3 titis
3) Usapkan ke wajah dan leher dengan perlahan secara merata

    (jangan digosok / ditekan).

4) Setelah merata, dlm keadaan lembab, pakai Daily Cream pada siang hari secara rutin

Tengahari @ Petang :-

1)  Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas. Pakai Daily Cream.
Malam :-

1)     Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas.
2)    Sapukan dengan Smooth Lotion yang sudah di tuang diatas kapas

       tipis kira-kira 2-3 titis
3)    Usapkan ke wajah dan leher dengan perlahan secara merata

      (jangan digosok / ditekan).

4)  Setelah merata, dlm keadaan lembab, pakai Nightly Cream pada malam hari secara rutin

TIPS Untuk lagi cantik...:)

1)     Pemakaian bedak @ apa2 produk selain tabita adalah tidak digalakkan 

       untuk mendapatkan hasil yang maksimum

2)     Jangan garu @ kopek kulit semasa proses pengelupasan berlaku.

3)     Lipstik @ mekap mata boleh dipakai semasa proses pengelupasan berlaku.

4)     Facial soap akan mudah beku jika berada dalam suhu sejuk, hanya rendamkan 

       botol didalam bekas yang mengandungi air panas, beberapa minit
       kemudian ianya akan cair kembali. Ini berlaku disebabkan oleh extract
       buah betik yang terdapat dalam botol

5)     Selepas sebulan, pemakaian bedak @ apa2 produk lain dibolehkan seperti biase.

6)    Selepas 3 bulan, warna kulit pun dah sekata (tiada beza warna antara kulit

       muka dan leher),  boleh kurangkan penggunaan Smooth Lotion, pakai   

       di waktu malam sahaja.

REAKSI SELAMA PEMAKAIAN TABITA...........

Pada minggu pertama, muka akan terasa perih, ketat, gatal, diikuti dengan pengelupasan (biasanya dalam 10 – 20 hari, bergantung kepada jenis kulit). Dalam keadaan seperti ini tidak digalakkan untuk menggaru atau sejenisnya yang dapat mengakibatkan wajah menjadi luka.

Bila terasa perih atau gatal cukup ditekan secara perlahan dengan menggunakan tissue atau kapas yang bersih dan lembut. Pemakaian produk harus terus dilakukan / jangan dihentikan.

Setelah pengelupasan di wajah telah merata maka gatal akan hilang dengan sendirinya. Pengelupasan yang agak lama biasanya pada daerah hidung dan mulut, hal ini disebabkan kerana lubang pori-pori pada daerah tersebut lebih besar dan banyak dibandingkan daerah lainnya. Setelah minggu ke IV dan minggu ke V wajah akan berubah, lubang pori-pori telah mengecil,wajah memutih dan tidak ada lagi keluhan.

HASILNYA....TADAAA......  
Jangan lupa share dengan saya hasilnya nanti ye.. SELAMAT MENCUBA..


KANDUNGAN TABITA
Tabita skincare menggunakan estrak papaya sebagai bahan utama. Estrak papaya sudah sangat dikenali khasiatnya untuk mencerahkan kulit dan mengatasi pigmentasi serta menstabilkan keadaan kulit (berminyak jadi normal, yang kering jadi normal). Sesuai untuk semua jenis kulit.
Estrak papaya mengandungi Vitamin A, C dan E. Vitamin A mengeringkan jerawat dan membuat jerawat tidak tumbuh lagi. Vitamin C mencerahkan warna kulit. Produk ini tidak menggunakan bahan seperti MERCURY dan HYDROQUINON yang sangat berbahaya. Semua produk Tabita sangat selesa dan tanpa ada kesan sampingan.


 Cara Pemakaian Tabita Skin Care yang betul:

1) Firstly, basuh muka dengan pencuci muka(pastikan basuh area mata n leher sekali ye)

2) After basuh muka, jangan lap muka..biarkan muka tu basah (tak perlu tunggu kering), time basah tu ambil kapas n sembur smooth lotion keatas kapas secukupnya(jangan kedekut ye) n sapu terus ke muka secara merata dengan perlahan (JANGAN sapu di area mata-) (JANGAN gosok n dap dap ye..)

3) After sapu smooth lotion, time basah tu juga sapu cream terus...jika malam, sapu krim malam(krim malam JANGAN kene area mata ye), jika siang, sapu krim siang( boleh disapu di area mata dan ini DIHARUSKAN sapu di area mata ye)

Selama memakai ubat ini dianjurkan untuk tidak menggunakan kosmetik atau ubat produk lain jika ingin hasilnya menjadi baik dan maksima. ANDA PASTI TERUJA DENGAN HASILNYA..

KESAN-KESAN PENGGUNAAN TABITA :-

  1. Mild peeling : this may happen on 1st or 2nd week
  2. Small pimples : this may happen on 1 st or 2nd  week
  3. Reduce pimples : near to the 3rd or 4th week
  4. Kusam : on 3rd or 4th week since peeling process tgh berlaku dgn hebatnye..hehehe
  5. Pencerahan : berlaku pada 4th week onwards
  6.  Reduce large pores : this may happen on 5th week onwards..

No comments:

Post a Comment